TIEKIMO GRANDINĖS (ATSARGŲ) VALDYMAS TAIKANT TOC IR LEAN METODIKAS

VEIKLOS PROCESO EFEKTYVUMO DIDINIMAS

REGISTRUOKITĖS NEMOKAMAI KONSULTACIJAI

Registruokitės nemokamai konsultacijai

Užpildykite laukelius žemiau ir mes susisieksime su Jumis per artimiausias 8 darbo valandas.

KODĖL TOC? (en. Theory of Constraints)

Klasikinis atsargų valdymas, grindžiamas prognozėmis, sąlygoja mažesnius pardavimus (dėl prekių trūkumų) bei mažesnę maržą. Tuo pat metu reikalauja didesnių investicijų į atsargas, dėl ko stipriai mažėja kompanijos pelningumas.

Iš chaoso teorijos gerai žinoma, jog tikslių suvartojimo prognozių nebūna. Ir jokia programinė įranga nepateiks teisingų prognozių. Jei negalime nuspėti, kiek ir ko parduosime, galbūt galime prisitaikyti ir pakeisti būdą, kaip valdome atsargas?

Kadangi pardavimų prognozės - kiek produktų parduosime konkrečiu metu konkrečioje vietoje - negali būti tikslios, būtina turėti procesą, kuris užtikrintų greitą reagavimą į paklausos pakitimus. Viena svarbiausių sąlygų, užtikrinanti sėkmingą plataus vartojimo prekių gamintojo veiklą yra užtikrinti greitą klientų poreikių patenkinimą – t.y. būtina turėti reikiamas prekes reikiamoje vietoje reikiamu metu. Šitą sąlygą galima skaldyti į dvi dalis: prekių turėjimą (atsargų užtikrinimą) bei atsargų apyvartumą. Būtina užtikrinti, kad neprarandame pardavimų, bet tuo pat metu neužšaldome per daug apyvartinių lėšų. Patobulinus atsargų valdymo procesus pagal

Apribojimų teoriją (TOC), galima stipriai pagerinti prekių turėjimo (angl. availability) rodiklį, tuo pat metu pagerinti ir atsargų apyvartumą. Pagerėjęs prekių turėjimas padidina pardavimus prekybos taškuose, kas leidžia padidinti uždirbamą maržą, dėl ko padidėja ir įmonės pelnas. Kadangi procesų tobulinimas nereikalauja didelių investicijų - pajamų padidėjimas iš prarastų pardavimų (kaip procesų tobulinimo rezultatas) stipriai padidina kompanijos pelningumą (ROI).

Įdiegus Apribojimų teorijos valdymo metodus tiekimo grandinės ir atsargų valdyme:

  • Sumažėja atsargos sistemoje (paprastai 50%);
  • Išauga pardavimai (paprastai 20%);
  • Pagerėja atsargų apyvartumas (paprastai daugiau nei 2 kartus);
  • Sumažėja vidinis prekių siuntimas tarp regioninių sandėlių (paprastai iki 0);
  • Sumažėja morališkai susidėvėjusių prekių kiekiai (paprastai daugiau nei 2 kartus);
  • Veiklos išlaidos išlieka panašios;
  • Ryškiai pagerėja santykiai su tiekėjais ir klientais.

Taigi, kaip padidinti pardavimus užtikrinant, kad reikiamos atsargos ar prekės būtų reikiamoje vietoje reikiamu metu tuo pačiu metu 2 kartus sumažinant atsargas ir nedidinant veiklos sąnaudų?

Tipinės tiekimo grandinės ir atsargų valdymo problemos:

  • Per daug prarastų pardavimų galutiniam pirkėjui ar vartotojui;
  • Regioniniuose sandėliuose (pas didmenininkus) dažnai pritrūksta tam tikrų prekių, tuo tarpu kitų yra daugiau nei reikėtų;
  • Regioniniai sandėliai (didmenininkai) turi per daug atsargų;
  • Tarp sandėlių vyksta per daug nenumatytų skubių persiuntimų;
  • Labai dažnai į regioninius sandėlius išsiunčiamos prekės neatitinka faktinių vartotojo poreikių;
  • Pernelyg didelės grįžtančių prekių apimtys;
  • Dažnai gamintojas neturi pakankamų pajėgumų visų pateiktų užsakymų patenkinimui;
  • Išsiunčiama per daug nepilnai sukomplektuotų užsakymų ir t. t.

Skaudžiausios atsargų valdymo problemos susijusios su netinkamo atsargų valdymo pasekmėmis: atsargų trūkumu arba jų pertekliumi. Pastaruoju atveju per didelis atsargų kiekis mažina bet kurios įmonės konkurencingumą, susiduriama su prekių nuvertėjimu, fiziniu ir moraliniu susidėvėjimu, galiausiai prekės galiojimo laiko pasibaigimu ir jos nurašymu. Tačiau kur kas skaudesni nors realybėje nejaučiami padariniai kyla dėl prekių trūkumo. Daugelis įmonių teigia neprarandą pardavimų, tačiau praktika rodo, jog prarasti pardavimai dėl prekių trūkumo sandėliuose vidutiniškai svyruoja nuo 10 iki 20 proc. visų įmonės pardavimų.

Žemiau lentelėje pateikiama paprasta simuliacija, jeigu įmonės pardavimai padidėtų bent 1 ar 5 proc. (tiesiog neprarastumėte pardavimų dėl atsargų trūkumo) – kaip pasikeičia grynasis pelnas, įmonės veiklos sąnaudos išlieka tos pačios:

Tačiau norint dirbti pelningai vien pardavimų nepakanka - jie turi būti pelningi. Todėl įmonės turi nuolatos siekti sumažinti kaštus, t. y., mažinti atsargas, nes mažiau atsargų – mažiau investicijų, daugiau laisvų pinigų, mažiau nusidėvėjusios, pasenusios produkcijos su pasibaigusiu galiojimo laiku. Šiandien įmonės yra priverstos tenkintis kompromisu ir balansuoti tarp dviejų situacijų: dažnu prekių trūkumu arba atsargų pertekliumi. Vis dėlto, išeitis yra.

Atsargų valdymas pagal TOC – tai reikiamos prekės (žaliavos, gaminiai) reikiamoje vietoje ir reikiamu metu. Efektyviam atsargų valdymui reikalinga ir efektyvi programinė įranga, kuri sukurta veikti pagal TOC principus. Rekomenduojame partnerių atsargų valdymo sistemą "Stock-M", kurią patys padedame klientams įsdiegti.

Sistemos principai:

  • automatiškai suskaičiuoja reikalingą atsargų lygį kiekvienam SKU (ang. stock-keeping-unit - kiekvienam sandėliavimo vienetui / prekei), kiekvienoje laikymo vietoje, kiekvieną dieną pagal faktinius paklausos svyravimus;
  • suformuoja užsakymus atsižvelgiant į tiekėjo ir prekės (SKU) savybes (tiekimo laikas, dažnumas, minimali partija, pakuotė ir t.t.);
  • stebi suformuotus užsakymus nuo išsiuntimo iki gavimo ir fiksuoja nukrypimus nuo nustatyto proceso;
  • analitinis modulis pagal sukauptus duomenis formuoja ataskaitas, pagal kurias inicijuojamos korekcijos. Jos skirstomos į nedelsiamo reagavimo (formuojamos kasdien), operatyvines (formuojamos kas savaitę) ir analitines (formuojamos kas mėnesį);
  • išskirtinė savybė - kasmėnesinės ataskaitos, padedančios valdyti prekių asortimentą, optimizuojant jį maksimaliai finansinei naudai gauti.

KUO GALIME BŪTI NAUDINGI?

KVIEČIAME PUODELIO ARBATOS!

Kviečiame registruotis į nemokamą valandos individualią konsultaciją, kurios metu išsiaiškinsime rūpimus klausimus bei kuo galime būti Jums naudingi.

Arba susisiekite su mumis tiesiogiai el. paštu: info@toc.lt arba tel.: 852123381

ĮMONĖS SU KURIOMIS JAU DIRBOME SU TIEKIMO GRANDINE (ATSARGOMIS):

ĮGYVENDINTŲ PROJEKTŲ PAVYZDŽIAI IR ATSILIEPIMAI:

ATSARGŲ ĮMONĖJE VALDYMAS: "OKSALIO" PATIRTIS

„Pasitardavome su darbuotojais, kad reikia išparduoti. Pabandom parduoti su 40% nuolaida, matom, kad neperka. Numojam ranka, ir vėl tos prekės guli. Man pačiam pradėjo kirbėti, kad kiek gi taip galima. Labai gera buvo konsultantų mintis, kad į išpardavimą, kai nuolaida nedidelė ateina savi klientai, kurie ir taip perka. Kai padarai 70% nuolaidą, perka todėl, kad pigu ir visai nebūtinai tie, kurie nuolat ateina pas mus“

GYTIS MISIUKEVIČIUS, UAB OKSALIS

Citata iš vz.lt straipsnio. UAB "Oksalis" - mūsų klientas Atsargų valdymo sistemos diegimo klausimais.

Skaityti visą straipsnį

KUO EFEKTYVIAU JUDA PRODUKCIJA, TUO DAUGIAU UŽDIRBAME

"Siekdami sėkmingai veikti dabartinėje rinkoje, mes privalome sukurti savo gaminių pridėtinę vertę. Vienas iš būdų – sėkmingai valdyti logistikos ir tiekimo grandinę. Dėl šios priežasties ir buvo nuspręst organizuoti „TOC sprendimų“ ekspertų tiekimo grandinės valdymo seminarą mūsų bendrovėje.

Sąnaudų mažinimas šiandien daug kam aktuali tema, o sėkmingas tiekimo grandinės valdymas mažina sąnaudas ir gerina klienų aptarnavimą. Praktiniai pavyzdžiai, pateikti seminaro metu, leido suprasti, kad kuo efektyviau mūsų produkcija juda iš žaliavos fazės pas mūsų klientus jau kaip produkcija, tuo daugiau mes uždirbame."

Dovilė Šteimantienė, UAB „Putokšnis“ projektų vadovė-juristė

BENDRAUKIME:

UŽSIPRENUMERUOKITE NAUJIENAS: